Om oss

For deg som er ny pasient ved Saglia legesenter er det greit å vite følgende:

VENTETID PÅ KONSULTASJON:  Det er som regel kort ventetid til lege hos oss fordi vi har turnuslege som ofte kan ta imot deg innen kort tid. Turnusleger jobber som selvstendige leger under veiledning på senteret. Du kan selvsagt få time til din fastlege, men disse har varierende ventetider utifra arbeidsmengde mm.

 NÅR DU KOMMER TIL KONTORET: Hvis du har fått time, trenger du ikke melde deg. Du kan sette deg på venteværelset og du vil bli ropt opp. Er du forsinket, eller hvis du har ventet i over 20 minutter, bør du likevel melde deg til resepsjonen.

Hvis du ikke har time, må du trekke lapp og vente til ditt nummer vises på tavlen. Hvite lapper er til resepsjonen – for å bestille timer ved personlig fremmøte, bestille resepter, o.l. Røde lapper er til laboratoriet, for stingfjerning, øreskyll, eller andre prosedyrer. Pasienter som har vært inne hos legen og skal ta prøver e.l. må også trekke rød lapp.

FORSINKELSER: Vi har generelt mye å gjøre, og det hender at vi er forsinket. Beregn derfor god tid når du skal til legen. Hvis du har fått time, men ikke kan vente, hør med resepsjonen om mulighet til å få en annen time, eller om en annen lege kan hjelpe deg.

BETALING: Vi har innført betalingsautomat ved Saglia legesenter. Etter at du har vært hos legen, er det bare å taste inn fødselsdato og følge veiledningen. Har du noen problemer med å betale, kontakt betjeningen.

Til info: Hos legevakten i Moss er det fra 01.juli kun mulig å betale med kort, eller få giro. Det er ikke mulighet for kontant betaling.

  •